PROGRAMME



Primer curs. 

* Resum de l'apartat 
"Coneixement de la llengua"

1r TRIMESTRE
A. Funcions del llenguatge i gramàtica.
1. Prendre contacte, identificar-se, saludar, presentar (se), acomiadar-se, donar les gràcies: Salutacions i acomiadaments.  / Present de s’appeler, être, avoir.  / Presentadors: voici, voilà  / Agraïments / Identificació morfològica
2. Comprendre, demanar i donar informació personal:
Adjectius (masculí/ femení; diferències gràfiques i fonètiques) / Present del verb parler.
3. Comprendre, demanar i donar informació sobre persones; comparar estes informacions: L’afirmació: oui/ si, d’accord / Formació del femení (diferències gràfiques i fonètiques) / Formació del plural (diferències gràfiques i fonètiques) / Articles definits i indefinits / Present dels verbs en –er / Adverbis de lloc: où, d’où / Connectors: et, mais.
B. Lèxic.
La família / L’escola / Els colors / Els dies de la setmana / Sentiments bàsics / Els nombres fins al 10 /
2n TRIMESTRE
A. Funcions del llenguatge i gramàtica.
4. Identificar objectes i persones:
Qu’est-ce que c’est?, qui est-ce?, c’est, Il/ Elle est, Ils/ Elles sont, c’est, ce sont.
5. Comprendre, demanar i donar informació sobre les característiques de persones/ coses: Adjectius qualificatius (femení/ masculí; diferències gràfiques i fonètiques) / La negació non, ne.... pas, pas du tout / Comment...? / Numerals cardinals (1-20)
6. Comprendre, demanar i donar informació sobre la possessió:
À qui est-ce? c’est à + pronoms tònics/ noms / Present del verb avoir (totes les persones) / Determinants possessius (un sol posseïdor).
B. Lèxic.
Els mesos de l’any / Les parts del dia / Les parts del cos / animals / Els nombres fins al 20 / Elements per a descriure / la casa

3r TRIMESTRE
A. Funcions del llenguatge i gramàtica.
7. Comprendre, demanar i donar informació sobre la localització de persones/ coses:
Q
antitats/ II y a, est-ce qu’il y a, il n’y a pas de, etc. / Preposicions i adverbis de lloc més usuals / Present de savoir, croire, connaître /
Numerals cardinals (de 20 en avant).
8. Comprendre, demanar i donar informació sobre el clima en diferents països i ciutats:
Present de faire. Il y a / Preposicions + països, regions i ciutats (en, au, aux, à).
9. Comprendre, demanar i donar informació sobre la localització de llocs/ edificis. Itineraris: Fórmules de cortesia / Où se trouve, pour aller à, etc. / Articles contractes (au/ aux, du/ des) / Present d’aller, venir / Adverbis i locucions de lloc més usuals.

B. Lèxic.
La ciutat i el camp / l’oratge / els països i continents / Els nombres fins al 100 / les activitats de temps lliure / l’aula d’informàtica


* Blocs i seqüenciació de continguts generals

Bloc 1. Escoltar, parlar i conversar
– Escolta i comprensió de missatges orals breus relacionats amb es activitats d’aula: instruccions, preguntes, comentaris, diàlegs.
– Posada en pràctica d’estratègies comunicatives habituals com ara: anticipació del contingut general del que s’escolta amb suport d’elements verbals i no verbals, ús dels coneixements previs sobre la situació, etc.
– Obtenció d’informació global en diferents textos orals.
– Obtenció d’informació específica en textos orals sobre assumptes quotidians i predicibles com ara números, preus, horaris, noms o llocs, presentats en diferents suports, que descarten les informacions irrellevants.
– Producció de textos orals curts, intel·ligibles i eficaços, amb estructura lògica i amb pronunciació adequada.
– Participació en conversacions breus i senzilles dins de l’aula, i en simulacions relacionades amb experiències i interessos personals.
– Ús de respostes adequades a les informacions requerides per la professora o professor i les companyes i els companys en les activitats d’aula.
- Desenrotllament d’estratègies per a superar les interrupcions en la comunicació, ús d’elements verbals i no verbals per a expressar-se oralment en activitats de parella i en grup: demanda de repetició i aclariment entre d’altres.
Bloc 2. Llegir i escriure
– Comprensió d’instruccions bàsiques per a la correcta realització d’activitats.
– Lectura selectiva per a la comprensió general i la identificació d’informacions específiques, descartant les informacions irrellevants, en diferents textos, senzills autèntics i adaptats, en suport paper i digital, sobre diversos temes adequats a la seua edat i relacionats amb continguts d’altres matèries del currículum.
-  Iniciativa per a llegir amb una certa autonomia textos adequats a l’edat, interessos i nivell de competència.
- Ús d’estratègies bàsiques de comprensió lectora: identificació del tema d’un text amb ajuda d’elements textuals i no textuals, ús dels coneixements previs, inferència de significats pel context, per comparació de paraules o frases semblants en les llengües que coneixen.
- Reconeixement d’algunes de les característiques i convencions del llenguatge escrit i la seua diferenciació del llenguatge oral.
- Desenrotllament de l’expressió escrita de forma guiada, per mitjà de l’afegit o modificació de frases i paràgrafs senzills.
-  Composició de textos curts amb elements bàsics de cohesió, amb  diverses intencions comunicatives, a partir de models i utilitzant les estratègies més elementals en el procés de composició escrita.
-  Ús de les regles bàsiques d’ortografia i puntuació, i reconeixement de la seua importància en les comunicacions escrites.
- Interés per cuidar la presentació dels textos escrits en suport paper i digital.

Bloc 3: Coneixement de la llengua
A. Funcions del llenguatge i gramàtica.
– Identificació d’elements morfològics bàsics i habituals en l’ús de la llengua: article, substantiu, verb, adjectiu, adverbi, preposició, etc.
– Ús d’estructures i funcions bàsiques relacionades amb les situacions quotidianes més predicibles.
1. Prendre contacte, identificar-se, saludar, presentar (se), acomiadar-se, donar les gràcies: Salutacions i acomiadaments. /   Present de s’appeler, être, avoir. / Presentadors: voici, voilà.
2. Comprendre, demanar i donar informació personal: Adjectius (masculí/ femení; diferències gràfiques i fonètiques) / Present del verb parler.
3. Comprendre, demanar i donar informació sobre persones; comparar estes informacions: L’afirmació: oui/ si, d’accord / Formació del femení (diferències gràfiques i fonètiques) / Formació del plural (diferències gràfiques i fonètiques) / Articles definits i indefinits / Present dels verbs en –er / Adverbis de lloc: où, d’où / Connectors: et, mais.
4. Identificar objectes i persones: Qu’est-ce que c’est?, qui est-ce?, c’est, Il/ Elle est, Ils/ Elles sont, c’est, ce sont.
5. Comprendre, demanar i donar informació sobre les característiques de persones/ coses: Adjectius qualificatius (femení/ masculí; diferències gràfiques i fonètiques) / La negació non, ne.... pas, pas du tout / Comment...? / Numerals cardinals (1-20)
6. Comprendre, demanar i donar informació sobre la possessió: À qui est-ce? c’est à + pronoms tònics/ noms / Present del verb avoir (totes les persones) / Determinants possessius (un sol posseïdor).
7. Comprendre, demanar i donar informació sobre la localització de persones/ coses: Qantitats/ II y a, est-ce qu’il y a, il n’y a pas de, etc. / Preposicions i adverbis de lloc més usuals / Present de savoir, croire, connaître /
Numerals cardinals (de 20 en avant).
8. Comprendre, demanar i donar informació sobre el clima en diferents països i ciutats: Present de faire. Il y a / Preposicions + països, regions i ciutats (en, au, aux, à).
9. Comprendre, demanar i donar informació sobre la localització de llocs/ edificis. Itineraris: Fórmules de cortesia / Où se trouve, pour aller à, etc. / Articles contractes (au/ aux, du/ des) / Present d’aller, venir / Adverbis i locucions de lloc més usuals.
B. Lèxic.
– Identificació i ús d’expressions comunes, de frases fetes senzilles i de lèxic relatiu a contextos concrets i quotidians i a continguts d’altres matèries del currículum.
– Àrees temàtiques per a la selecció del lèxic: dies de la setmana, estacions i mesos de l’any, condicions atmosfèriques, països i nacionalitats, entorn familiar i escolar, edificis/ llocs d’un poble/ ciutat, etc.
C. Fonètica.
– Reconeixement i producció de patrons bàsics de ritme, entonació i accentuació de paraules i frases.
– Identificació d’alguns símbols fonètics amb la pronunciació de fonemes d’ús freqüent.
– Fonemes d’especial dificultad. Sons més característics de la llengua francesa, diferències amb les llengües 1 i 2.
- Liaison i élision.


Bloc 4. Aspectes socioculturals i consciència intercultural
– Reconeixement i valoració de la llengua estrangera com a instrument de comunicació en l’aula, i amb persones d’altres cultures.
– Identificació i interpretació de costums i trets de la vida quotidiana propis d’altres països i cultures on es parla la llengua estrangera.
- Ús de fórmules de cortesia adequades en els intercanvis socials.
- Coneixement d’alguns trets històrics i geogràfics dels països on es parla la llengua estrangera, obtenir la informació per diferents mitjans.
– Interés i iniciativa en la realització d’intercanvis comunicatius amb parlants o aprenents de la llengua estrangera, utilitzant suport paper o mitjans digitals.
– Valoració de l’enriquiment personal que suposa la relació amb persones pertanyents a altres cultures. Comparació i contrast entre la pròpia cultura i la transmesa per la llengua estrangera, de manera que s’afavorisca amb això la valoració crítica de la pròpia i l’acceptació i el respecte de l’aliena.
Criteris d’avaluació

1. Identificar i comprendre la idea general i les informacions específiques més rellevants de textos orals senzills emesos cara a cara o per mitjans audiovisuals sobre assumptes quotidians, si es parla lentament i amb claredat.
2. Comunicar-se oralment participant en conversacions i en simulacions sobre temes coneguts o treballats prèviament, utilitzant les estratègies comunicatives adequades per a facilitar la continuïtat de la comunicació i produint un discurs comprensible i eficaç.
3. Reconéixer la idea general i extraure informació específica de textos escrits adequats a l’edat, amb suport d’elements textuals i no textuals, sobre temes variats i altres relacionats amb algunes matèries del currículum.
4. Redactar textos breus i senzills sobre temes quotidians en diferents suports utilitzant les estructures, les funcions i el lèxic adequats, així com alguns elements bàsics de cohesió, a partir de models, i respectant les regles elementals d’ortografia i de puntuació.
5. Utilitzar el coneixement d’alguns aspectes formals del codi de la llengua estrangera (morfologia, sintaxi i fonologia), en diferents contextos de comunicació i en diverses funcions: com a instrument d’autoaprenentatge i d’autocorrecció de les produccions pròpies; com a factor de comprensió de les produccions alienes o per a la seua utilització correcta en les tasques d’expressió oral i escrita.
6. Identificar, utilitzar estratègies bàsiques d’aprenentatge i induir regles de funcionament de la llengua estrangera a partir de l’observació de regularitats i de l’aplicació de processos que, segons els casos, poden ser inductius o deductius.
7. Usar de forma guiada les tecnologies de la informació i la comunicació per a buscar i seleccionar informació, produir missatges a partir de models i per a establir relacions personals i mostrar interés pel seu ús.
8. Identificar i mostrar interés per alguns elements culturals o geogràfics propis dels països i cultures on es parla la llengua estrangera que es presenten de forma explícita en els textos amb què es treballa.